Hvis du planlægger at sælge, skal du huske at kontakte bestyrelsen.

Bestyrelsen har kontaktoplysninger på firmaer,
der laver VVS- og el-rapporter, hvilket skal udarbejdes ved hvert salg, samt på foreningens vurderingsmand, som
skal gennemgå andelen.

Bestyrelsen skal være neutral under gennemførelsen af et salg. Dens medlemmer må ikke rådgive og kan heller ikke træffe
afgørelser. Hvis der opstår tvister mellem køber og sælger, skal parterne selv finde løsning og indgå forlig.

Når du vil sælge – en vejledning:
1. Kontakt bestyrelsen.
2. Der skal laves el- og VVS-rapporter. Bestyrelsen har kontakt informationer til anbefalede firmaer.
3. Når el- og VVS-rapporterne foreligger, skal fejl og mangler udbedres af autoriserede håndværkere, og
dokumentation herpå skal foreligge – bedst i form af faktura, hvoraf det fremgår, hvad der er lavet.
4. Så er det tid til at få foreningens vurderingsmand ud og gennemgå andelen. Bestyrelsen giver
kontaktinformationer (bestyrelsen er af tidligere administrator  blevet frarådet at være til stede ved
vurderingen).
5. Når alle rapporter foreligger, og bestyrelsen har modtaget en kopi, fastsætter bestyrelsen en maksimumpris ud fra vurderingen og andelskronen.
6. Bestyrelsen kan være behjælpelig med emner til køber fra  vores interesseliste.
7. Køber skal godkendes af bestyrelsen.
8. Bestyrelsen sender alle oplysninger til administrator.
9. Administrator udarbejder salgsaftale.
10. Salgsaftale sendes ud til elektronisk underskrivelse.
11. Sælger og køber står selv for afmelding / tilmelding af el (fjernaflæsning) og gas (aflæs gerne
sammen) samt varme og vand hos ISTA (fjernaflæsning).

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte bestyrelsen.